Järngrinden

Varför stöttar vi det här initiativet?

Vi vet av erfarenhet att med kunskap, reflektion och laganda skapas goda resultat, en trygghet över tid som blir en investering för framtiden.
Att klara grundskolan är en nyckelfaktor för att ta sig vidare till gymnasiet. Därför stöttar Järngrinden Destination Gymnasiet – så att fler av stadens ungdomar ges möjlighet att klara sina betyg, som i förlängningen kan vara språngbrädan till ett intressant och blomstrande arbetsliv.

Att fler högstadieelever kan söka till gymnasiet med behörighet är en hållbar investering som inte bara gynnar eleven, utan även hela samhället. Att låta våra ungdomar få lyckas gör oss alla till vinnare i längden!

Om Järngrinden

Järngrinden är ett Boråsbaserat företag som uppfört mer än 2000 bostäder, främst i Västsverige.

Vår kärnverksamhet är att utveckla fastigheter till nya bostäder, arbetsplatser och mötesplatser.
För att arbeta med utveckling och förvaltning av fastigheter krävs inte bara en gedigen kunskap inom branschen, goda nätverk, noggrannhet, starkt kapital och precision. Det krävs även hjärta och ett stort engagemang för att vilja förbättra – för samhället, klimatet och individen. Och det är just det vi gör tillsammans på Järngrinden, varje dag.