Mattehjälp

Behöver ditt barn mattehjälp?

Som förälder kan du själv ta kontakt med oss på Destination Gymnasiet om du känner att ditt barn behöver extra stöd med matten. Vi prioriterar elever som går i åk 9.

Har ni fått ett erbjudande från Destination Gymnasiet och valt att tacka ja träffas vi på ett uppstartsmöte (som tar ca: 45 min) där vi tillsammans går igenom vad ni känner att vi kan hjälpa till med. Såklart är ert barn med på det mötet med. Tackar man ja till platsen tackar man ja till en hel termin.
Det finns tre olika tider att välja mellan. Morgon, lunch och eftermiddagstid. Ni väljer den tiden som funkar bäst för er.
Varje grupp består av max fem elever. Gruppernas storlek baseras på hur mycket hjälp eleverna behöver individuellt. Det kan i vissa fall betyda att en grupp är fulltalig när det är två elever.

Efter varje pass skriver studiecoachen dokumentation vad som har gjorts under mattepasset och om det är något som behöver repeteras lite extra under veckan. Den dokumentationen får du till din mail direkt efter avslutat pass.

Våra partners