• Vad kostar det?

Svaret är: Det är kostnadsfritt för eleven!

• Hur anmäler man sig till Destination Gymnasiet?

Prata med din lärare och hör ifall dom har några platser att befoga eller hör av er direkt till oss på Destination Gymnasiet.

E-mail: info@destinationgymnasiet.se

• Vem betalar för matten?

Det gör våra möjliggörare, fina företag i Borås som tycker det är viktigt att elever lyckas och tar sig vidare till gymnasiet.

• Hur många elever tar ni emot?

Som elev så sitter man i en grupp med mellan 2 till 3 andra elever. Totalt tar vi emot 50-60 elever per läsår.

• Vilka tider är matten på söndagar?

Vi har tre olika tider:

Morgontiden: 10-11:30
    Lunchtiden: 12:15-13:45
    Eftermiddagstiden: 14:00-15:30

• Vilka dagar kan man få hjälp med matten?

Vi har verksamhet på söndagar.

• Min dotter/son går inte i 9:an, kan man få hjälp ändå?

I mån av plats tar vi in yngre elever, hör av er till info@destinationgymnasiet.se så ska vi se om vi kan hjälpa er.

• Om man vill jobba som studiecoach vart kan man anmäla sitt intresse?

Vi tar emot intresseanmälningar löpande. Antingen kan man mejla på info@destinationgymnasiet.se eller skicka ett DM till oss via Instagram, där heter vi destinationgymnasiet.

• Vilka meriter behöver jag ha som studiecoach?

Önskvärt är om du läser på högskola eller universitet och har läst matte upp till matte 4 på gymnasiet. Vi ser gärna att du har någon pedagogisk erfarenhet sen tidigare. Det kan vara att du till exempel har hjälpt vänner, syskon med deras studier eller jobbat inom skola eller fritidsverksamhet.

Våra partners