[helpie_notices group_id=’4’/]

• Vad kostar det?

Svaret är: Det är kostnadsfritt för eleven!

• Hur anmäler man sig till Destination Gymnasiet?

Prata med din lärare och hör ifall dom har några platser att befoga eller hör av er direkt till oss på Destination Gymnasiet.

E-mail: info@destinationgymnasiet.se

• Vem betalar för matten?

Det gör våra möjliggörare, fina företag i Borås som tycker det är viktigt att elever lyckas och tar sig vidare till gymnasiet.

• Hur många elever tar ni emot?

Som elev så sitter man i en grupp med mellan 2 till 3 andra elever. Totalt tar vi emot 50-60 elever per läsår.

• Vilka tider är matten på söndagar?

Vi har tre olika tider:

Morgontiden: 10-11:30
    Lunchtiden: 12:15-13:45
    Eftermiddagstiden: 14:00-15:30

• Vilka dagar kan man få hjälp med matten?

Vi har verksamhet på söndagar.

• Min dotter/son går inte i 9:an, kan man få hjälp ändå?

I mån av plats tar vi in yngre elever, hör av er till info@destinationgymnasiet.se så ska vi se om vi kan hjälpa er.

• Om man vill jobba som studiecoach vart kan man anmäla sitt intresse?

Vi tar emot intresseanmälningar löpande. Antingen kan man mejla på info@destinationgymnasiet.se eller skicka ett DM till oss via Instagram, där heter vi destinationgymnasiet.

• Vilka meriter behöver jag ha som studiecoach?

Önskvärt är om du läser på högskola eller universitet och har läst matte upp till matte 4 på gymnasiet. Vi ser gärna att du har någon pedagogisk erfarenhet sen tidigare. Det kan vara att du till exempel har hjälpt vänner, syskon med deras studier eller jobbat inom skola eller fritidsverksamhet.