Bockasjö

En hjärteviktig satsning

Varje ung människa som lämnar grundskolan utan godkända betyg innebär en förlorad möjlighet för oss alla. Ett ljus slocknar. Ett fönster mot framtiden stängs. Det är ett svidande misslyckande både för den enskilde eleven och för oss som stad och samhälle.

Som tur är går det att undvika. Trasiga betyg kan lagas, framtiden kan återerövras.

På Bockasjö vet vi hur viktigt det är att konkurrera med kunskap. Det har gjort oss framgångsrika. Men vi inser också betydelsen av att samspela med vår omgivning och att som företag ge tillbaka till samhället, där det bäst behövs och gör mest nytta.

Vi tror på framtiden för Borås och alla våra fantastiska ungdomar. Vi vill riva den mur som ett underkänt betyg innebär. Därför är vi stolta över att vara en av huvudsponsorerna till denna viktiga satsning.